جنگل ابر
نوشته شده توسط : یوسفی

جنگل ابر

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایران جنگل ابر شاهرود به حساب می آید. این جنگل با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور به شما می آید. وسعت این جنگل رویایی به 35 هزار هکتار می رسد و به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام شهرت یافته است. در ادامه با سایت جامع تور کیش همراه شوید.

جنگل ابر

جنگل ابر جایی است که زمین و آسمان به هم می رسند ، ابرها درختان را در آغوش می کشند و گاه به نظر می رسد زمین بر بال های آسمان سوار شده است. 

طرح جنگل کاری احیا و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه ابر و قطری از سال 1370 به اجرا درآمده‌است که وسعتی برابر 11216 هکتار از دامنه‌های شمالی را شامل می‌شود. همچنین بیش از 200 هکتار از مناطق فوق قرق و عملیات نهال کاری با کاشت گونه‌هایی مانندبلوط، افرا، شیردار، توسکا، ون، اقاقیا، گلابی وحشی، ممرز و تعدادی سوزنی برگ از جنس لاریکس و کاج جنگلی و بذرکاری با گونه‌های ون، ممرز، بلوط، گلابی وحشی انجام شده و عملیات فوق همچنان ادامه خواهد داشت.

جنگل ابر

به دلیل اهمیت بالای طبیعی جنگل ابر، این اثر به عنوان صد و چهاردهمین اثر طبیعی در تاریخ 20 بهمن 1389 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. در جلسه شورای عالی محیط زیست در 29 بهمن 1393، جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت. 

جنگل ابر

در فاصله 12 کیلومتری جنگل ابر روستای ابر قرار گرفته است که بیشتر بدلیل امکانات اقامتی که برای گردشگران می گذارد معروف شده است . این روستا بر خلاف خود جنگل ابر در میان دشتی وسیع و کویر مانند قرار دارد. روستای ابر در ابتدای راه جنگل نوردی واقع شده و بسیاری از کوه نوردان و جنگل نوردان پیش از حرکت در این روستا استراحت می کنند و سپس به راه خود را ادامه می دهند. 

تور کیش نوروز 98
تور کیش ارزان
تور لحظه آخری کیش
تور دقیقه نود کیش
تور کیش از شیراز
تور کیش از مشهد





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جنگل ابر ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: